99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК - Форум
СВІТЛОВОДСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА ШКОЛА-ІНТЕРНАТ № 2
99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК - Форум
Форма входу

Меню сайту

Реклама

Слайд-шоу

Наше опитування
Оцініть сайт
Всього відповідей: 821

ДРУЗІ САЙТУ
  • ФОРУМ ДИРЕКТОРІВ УКРАЇНИ
  • УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА
  • УРОК ВСЕ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ
  • СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
  • ЧУТІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
  • НИОНЧИК

    Сервер поздоровлень, побажань та привітань Переводчик онлайн

    Міні-чат

    ПОГОДА

    Свята України
    Праздники Украины

    Статистика
       
    Проверка PR и ТИЦ

    Вітаю Вас, Гість · RSS 05.12.2016, 01:21

    [ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
    Сторінка 1 з 212»
    Форум » МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА » ДОПОМОГА ПЕДАГОГУ » 99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК (Методичні рекомендації)
    99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:33 | Повідомлення # 1
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    1.Дистанційний диктант.
    Клас ділиться на 5 команд .Текст диктанту теж ділять на 5 частин .Аркуші з текстами цих частин прикріплю-
    ють до стіни якомога далі від команди ,для якої призначені .Кожен із членів команди стає гінцем .Він підхо-
    дить до тексту (безліч разів ).Читає його ,запам’ятовує ,повертається до команди ,диктує свою частину товаришам. Команди змагаються :перемагає та ,яка закінчить свій диктант раніше й не зробить помилок (або зробить їх менше ,ніж інші команди ).Під час виконання цього завдання учні розвивають зорову пам`ять, тренують спостережливість .Така сама робота може бути на уроці математики .Замість частин диктанту на
    стінах висять приклади ,тексти задач .Гінці мають запам’ятати приклад або задачу ,записи робити не можна .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:34 | Повідомлення # 2
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    2. Знайди помилку .
    1 Варіант :Учитель дає учням певний матеріал і просить знайти у викладі помилки (можна навіть вказати їх кількість).Звичайно ,серед таких помилок є 2-3 явні ,ще 2-3 типові ,інші помилки малопомітні .І тільки одну
    помилку може виявити навіть не кожен спеціаліст .Знайдення такої помилки може означати справді глибоке
    знання предмета .Якщо матеріал новий ,учні можуть відчути себе експериментаторами ,дослідниками ,експер-тами .
    2 Варіант :Цей самий прийом можна використати за командної участі учнів .Кожна команда готує вдома(або
    на уроці)розповідь із помилками з певної теми або розділу і пропонує його іншій команді .Можна для еконо -
    мії часу обмінятися заготовленими вдома текстами з помилками .Тут можливе подвійне змагання :хто краще приховає і хто більше знайде .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:37 | Повідомлення # 3
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    3.Задачі без запитань .
    Одет Бассис із Франції часто пропонує молодшим учням на уроках математики задачі без запитань .Фактич-
    но дано опис певної ситуації .Діти вникають у неї й самі ставлять численні запитання .До речі ,цінне в цьому завданні те ,що учні складають запитання не тільки за ситуацією ,а й за аналогією ,за протиставленням ,за осо-
    бистим досвідом .Це допомагає виходити за межі предмета .Дуже цікава така форма роботи для уроків фізики, оскільки може дати поштовх до дослідження .
    4.Буріме .
    “Прийди у свій літературний клас ,напиши на дошці готову риму ,і нехай один ряд напише під неї вірш у
    стилі Байрона ,інший – у стилі Маяковського ,третій – у стилі Ахматової.Ось коли учні на такому рівні знати- муть особливості стилю ,мови ,почуттів поетів ,тоді можна сказати ,що клас у вас літературний “.
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:38 | Повідомлення # 4
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    5.Слово – речення – запитання – відповідь .
    Учитель вказує на учня й каже “Слово “(можна показати картинку ).Учень промовляє слово ,яке йому подо-бається (або називає предмет на картинці ).Учитель вказує на іншого учня й каже : “Речення “.Учень складає
    речення з названим словом .Третій учень ставить запитання до цього речення .Четвертий учень відповідає на поставлене запитання .До речі ,роль учителя може взяти на себе будь-хто з учнів .Можна продовжити ланцю-жок:п’ятий учень може пояснити значення слова ,шостий – підібрати синонім ,сьомий – антонім тощо.
    Варіант для уроку фізики : Слово (швидкість )- значення (дати визначення ) – речення (швидкість тіла в стані спокою дорівнює нулю ) – запитання (чи правильно ,що тіло перебуває в стані спокою ,якщо його швидкість дорівнює нулю?) – відповідь (не обов’язково :це може бути середня швидкість або миттєва швидкість ,коли прискорений рух змінюється на уповільнений ).Або :поняття – факт – пояснення .
    Використання прийому на уроці історії :Час – країна – факт – причина – наслідки ;
    Ім`я – час – факт – значення .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:38 | Повідомлення # 5
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    6.Снігова куля .
    Кожен учень домислює речення вчителя так ,щоб утворився безперервний ланцюжок певних граматичних (синтаксичних )категорій .
    ПРИКЛАД :Російська мова ТЕМА : “Причастный оборот “.
    Учитель :Летом на улице я встретила человека ,одетого в пальто .
    1-ученик :В пальто ,вывернутым наизнанку мехом .
    2-ученик :Мехом ,торчащим клочьями .
    3-ученик :Клочьями ,похожими на прическу клоуна .
    Смішно і корисно .
    7.Втрачена інформація .
    Чудовий хід для перевірки домашнього завдання .Якщо ж ви про це попередите дітей заздалегідь ,вони осо-
    бливо уважно читатимуть заданий параграф .До дошки викликають учня .Йому пропонують прочитати текст домашнього параграфа і відновити втрачену інформацію (вчитель закриває кілька рядків тексту папером .)
    Клас слідкує за підручником ,оцінює знання учня .А можна покласти закладку не поперек ,а вздовж сторінки .
    Ще складніше !
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:39 | Повідомлення # 6
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    8.Сторінка із щоденника .
    Це захопливе творче завдання можна використати на будь-якому уроці .Запропонуйте учням відновити сто-рінку із щоденника члена команди корабля Колумба ,учасника Бородинської битви ,героя казки , П`єра
    Безухова тощо .
    9.Конкурс літописців .
    Доречно використовувати під час повторення .Можна скласти літопис знаменних подій будь-якого періоду (століття ,країни ) з фізики ,історії ,географії ,хімії .Можна навіть провести конкурс творчо оформлених літо-
    писів .
    10.Рекламна пауза .
    Для узагальнення і систематизації знань за кожною темою можна дати учням завдання виготовити реклам-
    ний плакат ,буклет ,афішу ,листівку тощо .Міра засвоєння матеріалу добре виявиться в роботі .На уроці хімії дуже цікавий вигляд має реклама будь-якого елементу Періодичної системи Менделєєва ,на уроці історії –
    товари ,які з`явилися в цей проміжок часу .(автомобіль ,картопля ,тютюн тощо ).
    11.Відгадай , хто я.
    На уроці історії ,географії ,хімії ,фізики тощо можна запропонувати учням виступити від імені відомої осо-
    би ,не називаючи її ,а описуючи .
    12.Запитання – відповідь .
    Іноді перевірку домашнього завдання можна робити так ,учню ,якого викликали до дошки ,товариші став-
    лять запитання до вивченого параграфу (не заглядаючи в підручник ) .Оцінюють точність і правильність відповідей і самих запитань .
    13 . Вірю – не вірю .
    Такий прийом можна використати на будь – якому уроці .Вчитель складає опитувальник і зачитує його в
    класі .Кожне запитання починається словами : “Чи вірите ви ,що ...?”.Учні мають або погодитися з тверджен-
    нями ,або ні .
    Приклад .- Чи вірите ви ,що Америго Віспуччі першим відкрив Америку ?
    - Чи вірите ви ,що іноді суфікс може стояти після закінчення ?тощо.
    14 .Предметне лото .
    Клас ділиться на 2 команди .У кожної команди картка із запитаннями під відповідними номерами ,Вчитель виймає “діжечку “ із цифрою лото .Відповідають ті ,хто має запитання під цим номером .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:40 | Повідомлення # 7
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    15.Монолог поета .
    Учитель просить учнів удома або під час уроку скласти відповіді на запитання ,використовуючи тільки
    рядки з віршів певного поета .
    Приклад .Монолог С.Єсеніна “Мій шлях “ – розповідь про біографію поета побудована тільки з цитат із
    його поезій .
    16.Умовні позначки ,які використовують на схемах .
    Щоб організувати цю гру ,необхідно на картках з цупкого паперу або картону намалювати умовні познач-
    ки , які використовують на схемах і які знайомі учням .Змагаються дві команди по троє учнів у кожній .Кож-
    на команда має по декілька карток .Починають гру з жеребкування .Команди шикуються одна проти одної .
    Хтось із учнів першої команди , звертаючись до учня ,що стоїть навпроти ,показує йому картку ,на яку нане-
    сено умовну позначку якогось елемента ,наприклад ,електричного кола .Той має без затримки назвати його .
    Після цього він показує картку ,а учень кожної команди називає позначку ,це робить його товариш по команді
    й переносить змагання на учня ,що стоїть навпроти .Заміна партнерів можлива й за умови повного використан
    ня карток попередніми парами .
    17.Учені та їхні відкриття .
    Учні сидять по двоє за одним столом .Один із них називає прізвище вченого ,інший має швидко назвати
    його відкриття .Наприклад ,перший учень каже : “Галілей відкрив закон вільного падіння тіл “.Далі цей самий
    учень звертається до третього учня ,що сидить за першим учнем :”Французький учений Блез Паскаль “.Той відповідає :”Відкрив закон передачі тиску рідинами і газами “.
    Якщо учень затримується з відповіддю ,він вибуває з гри ,і його замінює інший учень із тієї ж команди .Пе-ремагає команда ,яка чітко відповідає на запитання і в якій вибуло з гри найменше учасників .(Командами вважаємо ряди учнів ).
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:40 | Повідомлення # 8
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    18.Хто більше слів прочитає у слові ?
    Учитель пропонує учням термін ,наприклад “електродинаміка “.З літер цього слова потрібно скласти інші фізичні терміни або такі ,що можуть бути пов’язані з фізикою ,не додаючи інших літер .Літери ,що є в запро-
    понованому слові ,можна використовувати тільки раз .Так ,із літер слова “електродинаміка “можна скласти

    терміни :динамік ,камін ,міна ,анод ,електрон ,електрик ,діелектрик ,динамо ,макет ,катод тощо .Гру доцільно
    проводити з термінами ,які складно запам’ятати і з літер яких можна скласти інші терміни .Гру можна прово-
    дити індивідуально ,а можна поділити учнів на дві групи і визначити переможця .Перемагає група ,яка склала більше слів .
    19.Тематичні терміни .
    Учням пропонують записати на аркушах паперу терміни ,використані в даній темі .Це можуть бути назви
    явищ ,прізвища вчених ,назви розмірів ,одиниці їх виміру тощо .Через певний час викладач припиняє запису-
    вання слів і пропонує одному з учнів зачитати записані слова .Інші викреслюють назви ,що повторюються .
    Учень ,у якого виявиться найбільше термінів ,буде переможцем .Гра індивідуальна ,її доцільно проводити для розминки ,наприклад ,перед перевіркою якості знань учнів .
    20.Лото .
    Для організації цієї гри на аркуші паперу слід записати великими літерами формули теми або розділу .По-
    тім аркуш розрізати так ,щоб на кожній частині паперу залишилися літери ,цифри ,математичні знаки тощо. Частини аркушів у двох примірниках перемішують на столі .Потім учитель викликає до столу двох учнів і про-понує скласти формули .Перемагає найкращий знавець формул .На виконання цієї роботи відводять певний
    час .Гра індивідуальна ,її можна використовувати як один із засобів перевірки знань формул.

     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:42 | Повідомлення # 9
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    21.Магазин.
    Один із групи учнів є “директором магазину “,до якого надійшов “товар”: питання з предмета ,яке на дош-
    ці записує вчитель .”Директор “пропонує “продавцям”(іншим учням)прийняти “товар”(відповісти на запитан-
    ня )А потім він сортує “товар”: вищий ґатунок – абсолютно правильні відповіді(вищий рівень),перший ґату-
    нок – неповні відповіді(достатній рівень),другий ґатунок – відповіді з похибками (середній рівень) і неправиль-
    ні відповіді (низький рівень)Сам “директор магазину “ теж повинен відповісти на поставлене запитання .Мо-
    же бути й таке ,що під час сортування “товару “ “директор “ зрозуміє неправильність або недостатність своєї відповіді й скаже про це вчителю .В будь – якому разі він заслуговує на хорошу оцінку викладача .Гру можна проводити на узагальню вальному уроці з деяких тем. Крім того ,до “магазину “ може надходити декілька ви-
    дів (тобто декілька запитань)”товару”.
    22.Мозкова атака .
    Учні потрапляють в “екстремальну ситуацію” й повинні негайно дати відповіді на поставлене запитання. Наприклад ,вчитель каже :”Ви – капітан корабля .Ваш корабель тоне .Що необхідно зробити ,щоб уповільнити швидкість затоплюваності корабля до порятунку пасажирів ?Які закони фізики при цьому слід знати ?”Ця гра індивідуальна ,її проводять у вигляді розминки на повторення вивченого матеріалу .
    23.Прес – конференція .
    Ця гра – колективна .З класу вибирають кілька учнів ,які грають ролі “ академіків ”,”директорів заводів”, ”відомих учених” тощо .Інші учні – “ журналісти ”.Вони представляють якесь” видання “ або “теле(радіо)про-
    грами “.”Журналісти “ ставлять запитання “учасникам “прес – конференції “.Запитання має завчасно знати вчитель ,тому що вони мають відповідати темі прес – конференції ,віку й рівню знань учнів .Оцінюють і пра-
    вильність відповідей ,слушність запитань .Прес – конференції добре проводити на узагальню вальних уроках
    з якоїсь теми .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:43 | Повідомлення # 10
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    24.Хокей .
    Як і в справжньому хокеї ,кількість “хокеїстів на полі “ від кожної команди – по шестеро (один воротар ,
    двоє захисників і троє нападників ).Правила гри в навчальному хокеї схожі на правила гри у справжньому .
    Тільки ці “хокеїсти “сидять за навчальними столами .Кидок у ворота в навчальному хокеї означає запитання, поставлене суперником .”Гол” – на запитання відповідь не дано ,або неправильна відповідь .”Шайбу відбито” -захисники або воротар дали правильну відповідь .Арбітром може бути сам вчитель .Він стежить за дотриман-
    ням правил ,видаляє порушників ,зупиняє час ,дає гравцям дозвіл на запитання й на відповідь ,використовує музичні паузи .Усі інші виступають у ролі запасних гравців або вболівальників .
    25.Фізичне доміно “Закінчити фрази “.
    Учням пропонують 18 фраз ,які не мають закінчення ,самі закінчення є ,але на інших аркушах .Учням необхідно підібрати правильні закінчення до цих фраз .Наприклад :
    1.Якщо молекули тіла “відсовуються “одна від одної ,то об’єм тіла ...(збільшується ).
    2.Частинки ,з яких складаються речовини ,називаються ...(молекулами ).
    3.Усі молекули однієї й тієї ж речовини ...(однакові ).
    4.Молекули всіх тіл рухаються ...(безперервно і хаотично ).
    5.Частинки ,на які поділяються молекули ,називаються ...(атомами ).
    6.Атоми складаються з дрібніших частинок ,які називаються ...(елементарними частинками ).
    7.Явище самовільного проникнення молекул однієї речовини в проміжки між молекулами іншої речовини називають ...(дифузією).
    8.Рух дуже малих твердих частинок ,завислих у рідині ,називають ...(броунівським рухом ).і т.д.
    26.”Барон Мюнхгаузен “.
    Від імені барона Мюнгхаузена дають помилкове твердження .Завдання гравців – розвінчати “брехню “. Наприклад : у 7 класі після вивчення дифузії в твердому тілі можна розповісти таку казочку :барон ,що виграв багато грошей ,наповнив гаманець золотом і сріблом і рушив додому ,але ,поки йшов ,монети зрослися одна з одною і зіпсувалися .Учні швидко розвінчують Мюнхгаузена ,бо дифузія в твердих тілах – дуже тривалий
    процес .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:43 | Повідомлення # 11
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    27.”Фізичний (історичний ,біологічний ...)слалом “.
    Застосовують прийом у роботі з різними текстами .Клас ділиться на групи ,їм дають час для вивчення
    будь-якого тексту .Потім кожна група готує за текстом певну кількість запитань для суперника .Правильність відповідей оцінюють самі учні .Текти краще брати пізнавального характеру .
    28.”Крокодил “.
    Цю досить відому гру з успіхом використовують на уроках узагальнення знань .Учні діляться на дві ко-
    манди .Один з учнів демонструє дослід ,явище за допомогою міміки і жестів ,без слів і обладнання .Перемо-
    жець – команда ,яка швидше розгадає показане .
    29. “Що ? Де ? Коли ? “
    Немає потреби описувати хід цієї ігри .Скажемо тільки ,що ця форма доцільна передусім на уроках уза-гальнення ,але її можна використовувати і під час вивчення нового матеріалу .Гру можна проводити і з випе-
    реджувальним домашнім завданням .Скажімо ,в 9 класі під час вивчення теми “Вічний двигун “ дітям дають завдання знайти в книгах описи різних проектів “Перпетуум мобіле “.
    30. Пінг – понг .
    Застосовують під час опитування домашнього завдання .До дошки виходять двоє учнів і по черзі став-
    лять один одному запитання з теми .Учитель оцінює відповіді .Оцінка залежить від кількості правильних від-повідей , додаткові бали можна ставити за якість відповідей .Гра не потребує попередньої підготовки з боку вчителя .Розрахована на активізацію уваги учнів під час відповідей біля дошки.
    31.Відповідь із рецензією .
    Відповідь учня біля дошки записують на магнітофон .Прослуховуючи запис ,клас пише за раніше розроб-леним планом рецензію (повнота відповіді ,логічність ,манера учня говорити і триматися ,що випущено у відповіді ,що сказано неправильно ,наявність своїх прикладів ,оцінка ).Рецензія може мати й жартівливий ха-
    рактер .Рецензії можна перевіряти вибірково ,зачитувати деякі з них і давати свій коментар .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:44 | Повідомлення # 12
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    32. Коментатор .
    Використовують ,як правило , під час повторних показів фільмів ,діафільмів ,діапозитивів ,репродукцій, демонстрації карток через епідіаскоп тощо з метою закріплення матеріалу .Суть полягає в необхідності проко-ментувати кінофільм ,продемонстрований без звуку ,або діафільм без титрів .Коментатора можна перервати й попросити іншого продовжити розповідь .
    33.”Бараняча голова “.
    Допомагає засвоїти нову термінологію .Наприкінці уроку дають завдання :згадати всі нові терміни уро-
    ку .Перший учень називає один термін ,другий – попередній і свої ,третій – обидва попередніх і свої тощо .По-рядок слів зберігається ,якщо учень помилився , наступний не виправляє його ,а каже : “бараняча голова “.На уроці ,що завершує тему ,ланцюжок доходить до двадцяти і більше слів .
    34. М’яч із словами .
    Це один із варіантів відпрацювання термінології .Кидаючи м’яч сусідові ,учень називає термін .Той ,хто
    його спіймав ,додає такі слова ,щоб утворилося коротке речення ,кидає м’яч наступному ,називаючи новий
    термін . Наприклад :Конвекція – відбувається в рідинах .
    Гра розвиває винахідливість ,стимулює увагу й реакцію .
    35.Біль літературного героя .
    Ми соромимося говорити про свій біль .Немає з ким поділитися думками ,мало хто вислухає нас до кінця .
    Всі поспішають ,усім ніколи слухати .Літературні герої художніх творів ,якщо вони позитивні ,здебільшого
    люди відверті ,мудрі ,справедливі .Який духовний та фізичний біль їх переймав ?Кому вони про нього розпові-дають ?Чому саме цим особам ?Як вони сприймають страждання та думки літературного героя ?
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:45 | Повідомлення # 13
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    36.Ланцюжок .
    Головне в цьому прийомі – спиратися на досвід дітей ,правильну ,чітку постановку запитань ,тобто неодно-разове повторення найголовнішого ,того ,що схвилювало ,спонукало замислитись та здивувати учня .Іноді з
    цього “ланцюжка “ запитань виникає проблема ,яку слід вирішити на наступному уроці ,а поки ,можливо ,по-чекати .Наприклад ,чи можна Попелюшку назвати по-сучасному “майстром золоті руки “? У старших класах
    слід застосовувати варіант московської вчительки Світлани Тандіт .
    -“Злочин і кара “ Ф.Достоєвського .Найскладніша сцена роману – сповідь Мармеладова .Прошу учнів мовч-
    ки прочитати текст .Завдання лише одне :занотувати в зошит важливі запитання ,які виникають у вас під час сповіді .Запитань чимало :
    - Чи має будь-хто засуджувати Мармеладова ?
    - Чому Мармеладов зацікавився Раскольниковим ?
    - Чи можна допомогти Мармеладову ?Як саме ?
    37.Малюнок на скелі .
    Первісні люди на стінах печер зображали тварин ,речі ,які мали відношення до їхнього життя .Учню необ-
    хідно обрати лише одну річ ,яка б символізувала художній твір.
    Наприклад :Кришталевий черевичок – казка Ш.Перро “Попелюшка ,або Кришталевий черевичок .” Розкішний олень ,у якого між рогами росте гілляста вишня – твір Распе “Пригоди барона Мюнхгаузена “.
    38.Особисті асоціації.
    Особисті асоціації школярів –це спроба перевтілення та перетворення літературного героя ,його внутріш-
    нього світу .На уроці за “Війною і миром “ Л.Толстого учням пропонують знайти три асоціації до жіночих об-
    разів .Ось один із прикладів :Елен –пуста кришталева чара ;Наталя –запалена свіча ;Соня – суха ікебана .
    Учень пояснює ,чим викликані ці асоціації ,розповідає про себе ,про свої почуття ,але повинен добре зрозумі-
    ти літературного героя .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:46 | Повідомлення # 14
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    39.Людське щастя літературного героя .
    Сучасний український письменник В .Шевчук назвав чотири складові людського щастя :
    1.Наявність живих батьків .
    2.Знайти себе у цьому світі .
    3.Мати добрий сімейний лад .
    4.Не сказати жодного “кривого “слова .
    Користуючись цими чинниками ,дайте відповідь :чи щасливий літературний герой ?
    40 .”Я – диктор “.
    Застосовують цей прийом під час виразного читання творів .Слід звернути увагу на темп ,силу голосу ,йо-
    го тон .Саме ці чинники розкривають почуття та думки .Спочатку учні “відточують зір та почуття “,використо-вуючи цитати з твору ,який вивчають .
    Наприклад :”- Оце вже говорить Людське дитинча ! – з гордістю сказала Багіра “.
    “ – Людина ! – вигукнув він ,клацнувши зубами .- Людське дитинча .Дивись !”
    (Із твору Р .Кіплінга “Мауглі “.)
    41.Художник .
    Хтось із дітей розпочинає :”Намалюю я портрет ,чий ,поки що таємниця .відгадайте ,вас я прошу ,хто це ?Я малюю казкового героя з літературної казки відомого американського письменника Волта Діснея .Він малень-
    кий .Ходить навшпиньках .Голова велика ,як тулуб ,ручки та ніжки маленьки .Героя треба примушувати поми-
    ти з милом руки ,шию і навіть вуха ,хоча він дуже любить працювати цілісінький день у копальні .Вміє чаклу-
    вати .У нього великі ,добрі очі ,ротик може то посміхатися ,то сумувати ,то мріяти і навіть бурчати .Фарби я використаю білі ,червоні ,рожеві ,жовті ,сині ,коричневі “.Діти впізнають Гномика з казки В.Диснея “Білосніж-
    ка і семеро гномів “.Схвалюємо художника лише тоді ,коли легко здогадуємося ,кого він малює.
    42.Хто більше .
    Учням пропонують перелічити на аркушах паперу терміни ,які використовують у даній навчальній темі .Че-
    рез 3 – 4 хвилини учні припиняють записування слів .Учитель пропонує одному з учнів зачитати записані ним слова .Інші викреслюють назви ,що повторюються .Учень ,у якого записано найбільше термінів ,перемагає.
    43.”Алгоритм .”
    Підшукати вірші ,які допомагають записати відомі процеси в програмуванні .Намалювати відповідний алгоритм .
    44.”Ерудит ЮША “(Юридична Шпаргалка Абітурієнта).
    Конспектувати навчальні матеріали намагаються майже всі ,але мало хто вчиться мистецтва короткого й дохідливого зображення навчальної інформації ,так ,щоб це було зрозуміло всім і насамперед було легко запа-м’ятати самому .У центрі шпаргалки зобразіть декілька головних ,ключових понять .Напишіть їх різним ко-
    льором ,шрифтом ,обведіть .Убік намалюйте стрілки ,лінії .Відобразіть ,з якими поняттями співвідносні ваші ключові слова ,малюнки – символи .Умова одна :сама шпаргалка має бути зрозумілою будь-кому з присутніх. Учитель роздає навчальний матеріал (можна взяти будь – який параграф із підручника ), і кожен намагається скласти за ним шпаргалку в заданий час .По закінченні заданого терміну вчитель збирає роботи ,перетасовує
    їх і передає по колу учасникам для оцінки .Кожен з учнів оцінює чергову шпаргалку .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:47 | Повідомлення # 15
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    45. “Маг “.
    Учні класу діляться на три команди “допитливі “,”кмітливі “,”критики “.”Допитливі “ ставлять запитання чи завдання за темою заняття або за пройденим матеріалом . “Кмітливі “ відповідають на поставлені запитання
    або вирішують завдання .”Критики “ стежать за регламентом ,критикують дії й рішення двох перших груп ,про-
    понують розподіл п’яти наявних балів між трьома командами .Максимальна оцінка :два бали – за запитання ,
    три бали – за відповідь .”Критики отримають бали ,які вони аргументовано віднімуть у двох інших команд .
    Учитель має право “вето “на несправедливе рішення “критиків” і право присудити додатковий бал за особливо цікаве запитання (завдання )або відповідь (розв’язання ).Після кожного туру команди міняються місцями :”до-питливі” стають “кмітливими “ ,”кмітливі – критиками “,”критики “- “допитливими “.Учитель підбиває під-
    сумки ,проставляє бали проти кожного прізвища ,аналізує дії учасників ,вказує на допущені помилки ,заслухо-
    вує міркування учнів .
    46.Розповідь літературного героя .
    Цей прийом існує у двох варіантах .
    Варіант 1 .Людину ,яка добре розповідає або читає ,приємно слухати .Це потрібно вміти кожному .Вчитель пропонує учню уявити себе в ролі літературного героя й розповісти про нього так ,щоб приємно було послу-
    хати друзям-однокласникам .
    Варіант 2 .Розповісти казку від імені героя :
    а) Шарль Перро “Попелюшка “ - від імені мачухи Попелюшки ;
    б) брати Грімм “Бременські музиканти “ - від імені персонажа (за вибором учня ).
    в)Волт Дісней “Білосніжка “- від імені одного з гномиків (за вибором учня).
    Ці прийоми сприяють розвитку емоційного світу людини .Емоції виникають під впливом різних подразни-
    ків ,які надходять із зовнішнього світу або з середини самого організму ,від органів до тканини .Вони необхід-
    ні ,тому що урізноманітнюють барвами наше життя ,роблять його цікавим .Саме слово “емоція “в перекладі з латини означає “збудження “,”хвилювання”.
    Американський психіатр П.Екман після проведених досліджень стверджує ,що й вираз обличчя людини ,в
    свою чергу ,впливає на її емоційний стан .Коли учасники експериментів – студенти кількох коледжів – імітува-
    ли вирази переляку ,гніву ,захоплення ,в них виникали й відповідні емоції .Складніше було з усмішками ,адже
    їх існує 18 видів ,і не всі вони означають радість .
    Практика доводить ,що школярі ,читаючи й відповідаючи ,використовують такі засоби виразності ,як жест
    чи міміка ,невміло .Наприклад ,розповідають про щемливе – з усмішкою .Пошлемося тут знову на авторитет Василя Сухомлинського :”Виховання емоцій – це не якесь окреме вузьке завдання ,а сама суть усього процесу становлення людини “.Ось чому на уроках зарубіжної літератури потрібно учнів навчати правильно викорис-товувати жести ,міміку поруч із такими засобами виразності як темп ,сила голосу ,його тон.
     
    Форум » МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА » ДОПОМОГА ПЕДАГОГУ » 99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК (Методичні рекомендації)
    Сторінка 1 з 212»
    Пошук:

    Copyright MyCorp © 2016