99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК - Сторінка 2 - Форум
СВІТЛОВОДСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА ШКОЛА-ІНТЕРНАТ № 2
99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК - Сторінка 2 - Форум
Форма входу

Меню сайту

Реклама

Слайд-шоу

Наше опитування
Оцініть сайт
Всього відповідей: 822

ДРУЗІ САЙТУ
  • ФОРУМ ДИРЕКТОРІВ УКРАЇНИ
  • УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА
  • УРОК ВСЕ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ
  • СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
  • ЧУТІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
  • НИОНЧИК

    Сервер поздоровлень, побажань та привітань Переводчик онлайн

    Міні-чат

    ПОГОДА

    Свята України
    Праздники Украины

    Статистика
       
    Проверка PR и ТИЦ

    Вітаю Вас, Гість · RSS 10.12.2016, 19:32

    [ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
    Сторінка 2 з 2«12
    Форум » МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА » ДОПОМОГА ПЕДАГОГУ » 99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК (Методичні рекомендації)
    99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:48 | Повідомлення # 16
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    47.Живі малюнки .
    Цей прийом найефективніше створює ситуацію зацікавленості ,спонукає працювати “мовчазних “дітей .Уч-
    ні прослухали чи прочитали літературний твір .За завданням учителя відтворюють епізод із твору ,приймають відповідні пози ,надають обличчю необхідного виразу ,представляють уявно одяг героїв .потім розповідають
    про це .Прийом має різні варіанти застосування .Перший – інсценування за допомогою пантоміми .Другий – інсценування за допомогою підібраних учителем цитат до літературних образів .Розвитку асоціативного мис-
    лення допомагають прийоми та завдання ,схожі на ті ,які використовує у своєму вірші російська поетеса
    Наталя Бром лей . Скажи ,скажи ,художник ,
    Какого цвета дождик ?
    Какого цвета ветер ?
    Какого цвета вечер ?
    Скажи ,какого цвета
    Зима ,весна и лето ?
    Учні повинні підібрати докази з поезій світових майстрів слова .Наприклад ,дощ може бути різного кольору .
    У Майкова літній дощ : “Золото ,золото падает с неба !” Осінній дощ у К.Симонова –жовтий :”Жди ,когда на-водять грусть желтые дожди “.А репродукції картин К.Юона “Кінець зими “,І.Левітана “Березень “,В.Бешєєва “Голуба весна “ доводять ,що сприймати й зображати весну фарбами можна по-різному .
    48.Очима психолога .
    Герої Г.Флобера ,О.Уайльда ,Ф.Достоєвського страждають і закінчують життя самогубством .Спробуймо
    за допомогою цього прийому ,використовуючи загально мистецький закон “читач – суб’єкт – аналіз “ ,перед-
    бачити ,які обставини спонукали їх залишити цей світ .
    Суїцидальні наміри :
    1.Демонстративність .(Люди цього типу намагаються своїм самогубством привернути увагу інших до своїх
    бід ,домогтися співчуття і розуміння ).
    2.Афективність .(Емоції переважають над інтелектуальною оцінкою ситуації ).
    3.Неспроможність .(Такі люди вважають себе некомпетентними ,непотрібними ).
    4.Максималісти .(Найменша втрата здається непоправною ,а цінність досягнень –мінімальною ).
    Однак ,на думку вчених ,є й такі чинники ,які за будь-яких умов стримують від самогубства будь-яку категорію кандидатів .Це – розуміння відповідальності перед іншими і почуття свого обов’язку .
    49. Один день із життя героя твору .
    “Дні мої ,а чим же вас згадати “.Ці рядки належать перу Ліни Костенко .Зрештою ,в житті кожної людини настає той момент ,коли вона сама ставить запитання перед собою .Всі ми – прості смертні ,і володарі світу ,і
    генії ,й невдахи ,добрі й злі – рано чи пізно запитуємо свій розум і серце про те ,що посіяли вони по білому
    світу і що залишили в нашому житті .Розкажіть про свій найпам`ятніший день у житті .Чи був такий день у літературного героя ?Чим він особливий ?На уроках літератури необхідно приділяти увагу вимові вголос но-
    вих теоретичних понять ,правильно писати ініціали письменників тощо .
    50. Знайди пару.
    І Варіант .Гру проводять із метою закріплення знань про різноманітність організмів (наприклад ,у 6-му кла-
    сі під час вивчення теми “Родина Покритонасінні “).Кожен ряд учнів є однією командою .Команди отриму-
    ють однакові комплекти листівок із зображеннями органів рослин ,формулою квітки .При цьому кожен гра-
    вець отримує одну листівку .Завдання :за певний час знайти листівку-пару і впізнати родину чи рослину .Пе-реможе та команда ,яка утворила найбільше пар .
    ІІ Варіант .Клас поділено на дві групи .Перша група отримує картки із запитаннями ,друга – картки із відпо-відями .Кожен має знайти свою половину .Відповіддю може бути практичне завдання ,тоді парам необхідно
    його виконати .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:49 | Повідомлення # 17
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    51.Ланцюжок .
    Гра корисна для закріплення знань про різноманітність тварин певного таксону .Грає весь клас .Наприклад,
    у 7-му класі можна запропонувати гру для перевірки знань представників ряду Хижі класу Ссавці .1-й учень “Тигр уссурійський “,2-й – “Котячі .Куницеві “,3-й – учень “Тхір .Ведмідь гімалайський “, 4-й – “Ведмежі .
    Вовчі “,5-й –“Лисиця звичайна .Видра річкова “,6-й – “Куницеві .Котячі”,7-й –“Кіт лісовий .Ласка “тощо.
    52.Цукерка .
    За допомогою цієї гри можна перевіряти знання про певний об’єкт ,який треба відгадати :плід рослини ,
    квітку або аркуш із написаним на ньому словом .Учні ставлять запитання (кількість їх вказує вчитель ),що вимагають відповіді “так “ або “ні “.Той ,хто відгадає ,отримує “цукерку “.Наприклад ,під час уроку на тему “Скелет людини “(8-й клас )можна поставити 10 запитань .У цукерці заховано слово “Надколінок “.Можливі запитання :це орган ? – Так . – Кістка ? – Так . – Належить до скелета голови ? – Ні . – До скелета тулуба ? –
    Ні . – До скелета кінцівок ? – Так . – До верхніх кінцівок ? – Ні. – До тазового пояса ? – Ні . –Кістка довга ? –
    Ні. – Кістка стопи ? – Ні. Отже ,надколінок .
    53.Аукціон .
    Використовують “Аукціон “ на етапі узагальнення знань .Учні повторюють якусь властивість ,функцію, особливість будови ,спосіб життя певного об’єкта .Вони доповнюють одне одного ,набираючи якомога біль-
    ше знань про цей об’єкт .Виграє той ,хто назве ознаку останнім ,а інші не зможуть доповнити .
    54. Самі собі складаємо завдання .
    Найбільш корисне в цій грі залучення кількості понять з характеристикою .Під час вивчення теми “Будова клітини “(10-клас ) можна так перевірити знання органел та їхніх особливостей .Учні отримують чисті аркуші .
    За завданням учителя записують назву органели .Аркуш згортають ,передають сусіду праворуч або ліворуч .
    На отриманому аркуші вказують особливість будови будь-якої органели ,згортають ,передають сусідові ,зно-
    ву пишуть назву органели ,потім вказують функцію ,а далі – органелу ,потім особливість будови і т. д. По кожному ряду циркулює свій комплект аркушів .Учень останньої парти щоразу передає аркуш на першу парту ряду .Після останнього запису аркуш розгортають ,підписують і стрілками поєднують назви органел ,їхні особливості та функції .Найзмістовніші картки оцінюють .
    55.Гра “Скласти слово “.
    В основі даної форми роботи – гра з літерами та словами .Для гри треба підготувати ігрові поля (велике –
    для загального огляду і малі – для кожної команди ).На ігровому полі зображають чотири квадрати (кожен
    має свій номер ) один біля одного розміром 3х3 (1-й квадрат ) ,4х4 (2-й квадрат) ,5х5 (3-й квадрат ) ,6х6 (4-й квадрат).Горизонтальні лінії квадратів нумерують справа з нижньої до верхньої лінії від 1 до 6 .У кожний ква-
    драт по діагоналі зліва направо вписують одну й ту саму літеру (наприклад “А” ).Завдання гравцям :по черзі вписувати в одну горизонтальну лінію певного квадрата слова – іменники називного відмінку в однині ,які не
    є власними назвами .Ці слова можуть бути власними назвами ,якщо це обумовлено правилами ігри .Вступа-
    ючи в гру ,капітан команди називає номер квадрата ,номер лінії та слово .Мало лише віднайти слово – за це зараховують тільки один бал ,треба ще й на запитання відповісти .Якщо відповідь правильна ,команда отри-
    мує стільки балів ,скільки літер доставлено в горизонтальну лінію квадрата .Наприклад :
    1) ...а – оса – 2 бали ;
    2) ...а – міна – 3 бали ;
    3) ...а – марка – 4 бали ;
    4) ...а – корова – 5 балів .
    Ведучий ставить учасникам гри запитання ,його помічник вписує у велике ігрове поле віднайдені гравцями слова ,інший –веде облік набраних командами балів .Запитання для гри добирають диференційовано .Якщо слово вписується в перший квадрат ,то запитання команди буде набагато легшим ,якщо ж у четвертий – склад-нішим .За змістом запитання можуть бути різні або тематичні .Наприклад ,якщо у грі літера “г” ,можна підго-тувати запитання з географії ,літера “і” – запитання з історії ,літера “л” – запитання з літератури тощо .Крім то- го ,кожен квадрат може мати свої тематичні запитання .Отже ,залежно від конкретних завдань ,гру можна уск-ладнювати або спрощувати .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:50 | Повідомлення # 18
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    56.Гра “Інтелектуальний поєдинок “.
    Для гри потрібно підготувати велике ігрове поле та малі ігрові поля для команд .Велике ігрове поле багатора-зового використання – це квадрат 10х10 ,естетично зображений на ватмані .Кожна горизонтальна лінія позна-
    чена числами від 1 до 10 ,вертикальна – буквами згори вниз .Усі сто клітинок поля закриті кольоровими квад-ратами ,прикріпленими до основи ватману скріпками ,що тримаються на непомітних прорізах над кожним квад-ратом .Суть гри полягає в тому ,що гравці кожної команди по черзі називають координати ходу (наприклад ,
    А – 1 ,Б-4 ),намагаючись якомога швидше виявити клітинки ,які містять запитання з різних галузей знань :істо-
    рії ,літератури ,географії ,економіки ,культури тощо .В ході гри помічники ведучого відкривають названі коор-динати – знімають із вказаної клітинки кольоровий квадрат ,під яким знаходять те чи інше позначення ,котре може символізувати певну тему ,на яку буде поставлено запитання ,форму запитання (з варіантами відповідей чи без них ,із правом на обдумування чи без нього ),втрату ходу ,вихід із ігри члена команди ,який назвав коор-
    динати ,додаткове запитання .Якщо в ціль не влучено ,то право продовжувати гру надають іншій команді .За-питання для проведення гри складають з урахуванням пізнавальних інтересів та здібностей учнів .Правила гри можуть бути спрощені або ускладнені .За правильну відповідь нараховують 1 бал. Гру припиняють ,коли всі клітинки із запитаннями буде відкрито .Виграє команда ,яка по закінченні гри матиме більшу кількість балів .
    57.Гра “Погоня в лабіринті “.
    Ігрове поле –своєрідний лабіринт .Одночасно можуть грати 2 – 4 команди .Тема гри – міфи ,легенди ,повір`я . У лабіринті – 16 секторів-запитань .Правильна відповідь на запитання означає проходження одного сектора. Проходження кожною командою лабіринту позначають фішкою відповідного кольору .Запитання ставлять од-ночасно всім командам .Якщо команди дають правильні відповіді ,їхні фішки пересувають лабіринтом до нас-тупного сектора ,наближаючись до виходу .Хто швидше вийде з лабіринту ,набравши найбільшу кількість ба- лів ,той і виграє .
    58. Гра “Інтелектуальне лото “.
    Для проведення гри потрібно підготувати настільну гру “Лото “(картки ,діжечки ,фішки ) ,аркуші паперу ,
    ручки .Участь у грі може бути командною або індивідуальною .Пропоновані теми :зоологічне ,хімічне ,казкове, історичне ,географічне ,краєзнавче ,літературне лото (можна скласти запитання за окремими творами чи те- мами ), лото-мозаіка (складають запитання з різних галузей знань ).Учасникам гри вручають ігрові картки. Ве-дучий швидко називає числа ,зображені на діжечках ,які він дістає з торбинки .Усі гравці мають бути дуже уважними .Той ,у кого на картці виявилось назване число ,каже “стоп” .Йому ставлять запитання під таким са- мим номером .Якщо гравець відповідає правильно ,він має право закрити це число фішкою .Фішку отримують у помічника ведучого .Якщо відповідь неправильна ,неповна – число залишається відкритим .Перемагає той учасник гри ,котрий найшвидше закриє всі числа на картці фішками ,тобто правильно відповість на запропо-новані запитання .Стежити за дотриманням правил гри ведучому допомагають помічники ( записують усі чис- ла ,які були в грі ,фіксують правильні відповіді гравців тощо).
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:51 | Повідомлення # 19
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    59.Гра “Інтелектуальний марафон “.
    Для проведення гри потрібно підготувати ігрове поле та фішки .На відповідно оформленому ігровому полі для кожного учасника гри є своя “бігова доріжка “ ,кожне запитання на ній позначене кружечком .Фішки кож- ної команди пересуває помічник ведучого вперед до фінішу ,якщо учасники марафону дають правильні відпо- віді на запитання .Учасники гри мають пробігти “марафонську дистанцію “- 42 запитання .Гра вимагає від учасників швидкої реакції ,узгодженості дії та лаконічних відповідей гравців ,чітких .стислих ,правильних. Перемагає той учасник гри ,який перший прибуде на фініш .Гру можна проводити в кілька етапів .
    60.Гра “Інтелектуальний тир “.
    Для гри потрібно підготувати ігрове поле у вигляді мішені з зображенням яблука всередині (кількість кілець 20-30 ) ,фішки для кожної команди різного кольору .Кожна команда отримує ігрову картку ,в якій записувати- муть номер запитання ,варіанти відповідей ,кількість балів .Одночасно можуть грати кілька команд .Особи- вість гри полягає в тому ,що запитання передбачають кілька варіантів правильних відповідей .Для запису від-повідей в ігрову картку командам відводять одну хвилину .Біля кожної команди є асистент ведучого ,якому по закінченні колективної роботи протягом 1 хв. капітан подає ігрову картку .Ведучий зачитує правильні відпові- ді .Асистенти рахують їх кількість в ігрових картках та оголошують результати гри .На ігровому полі поміч- ник ведучого просуває фішки команд до центру (яблука ) на стільки кілець ,скільки правильних відповідей за-писала команда в ігровій карті .Зразок завдання для учасників гри :запишіть олійні культури .Можливі варіанти відповідей :соняшник ,рапс ,арахіс .соя ,плоди олійної пальми ,олива .
    61.Гра “Інтелектуальний хокей “.
    “Хокей “ за змістом може бути літературно-музичним ,історико-географічним ,хіміко-біологічним тощо .Гра- ють дві команди ,в складі яких – по шість гравців .Команди розташовуються одна напроти одної таким чином : на першій лінії один гравець(воротар ) ,на другій - двоє (захисники ) , на третій – троє (нападаючи ) .Гравці третьої лінії вибирають із запропонованого їм переліку запитання команді – суперниці ,оголошують його .Лі- нія захисників шукає правильну відповідь .Гравцям різних ліній під час обговорення відповіді на запитання не можна спілкуватися .За правильну відповідь на запитання гравці другої лінії отримують 2 бали .Якщо їхня від-повідь неправильна ,”відбивається “перша лінія (воротар). За правильну відповідь він отримує 1 бал .Команди можуть поставити одна одній 10-15 запитань .Перемагає команда ,яка отримала більшу кількість балів .
    62.Гра “Троє мудреців “.
    Грають дві – три команди .Кожна команда рекомендує до гри свого мудреця ,всього їх має бути троє .В ході гри команда може грати з будь-яким із мудреців .Мудреці займають почесні місця перед командами .Коман- дам по черзі ставлять запитання ,їм пропонують три можливі відповіді .Команда вибирає мудреця ,з яким гра-тиме .Мудрець пропонує свій варіант відповіді .Команда вибирає ,погодитися ,чи ні .За правильну відповідь і мудрець ,і команда отримує 1 бал .Якщо відповіді неправильні – бал не зараховують .Перемагає команда ,яка набрала більшу кількість балів .Наймудрішим оголошують мудреця ,котрий дав більшу кількість правильних відповідей .Зразок завдання :
    Коронограф – це :
    а) спеціальна камера астрономів ;
    б) художник ,який спеціалізується на зображенні королівських головних уборів ;
    в) прилад для вимірювання розміру зубів .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:52 | Повідомлення # 20
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    63.Гра “На казковому полі “.
    Гра побудована на звичайному шаховому полі ,розділеному на дві командні зони ,в кожній – 32 клітинки . Кожна клітинка розташована на перехресті літери й числа ,як і у шахах ,тому й має відповідну назву ,наприк- лад :h1 ,h2 , h 7 тощо .Грають дві команди .Перед початком гри кожна команда протягом однієї хвилини про- думує всі варіанти можливих ходів ,так ,щоб за допомогою шахового коня побувати в усіх клітинках своєї ігрової зони .Кожна клітинка має одне запитання .Починаючи (і продовжуючи )гру ходом шахової фігури – ко-
    нем із її стартової позиції .Капітани команд по черзі називають клітинку ,в яку здійснюють хід .Двічі в одній і тій самій клітинці бувати заборонено .Кожний хід зараховують ,його вважатимуть результативним ,якщо грав- ці команди правильно відповіли на запропоноване запитання .Для гри можна підготувати запитання за народ- ними та літературними казками .Кількість запитань має відповідати кількості клітинок – 64 (по 32 для кожної команди ).Перемагає команда ,яка правильно прорахувала кількість ходів ,дала правильні відповіді на запитан- ня і в результаті набрала більшу кількість балів .Для гри потрібно підготувати велике ігрове поле “хід конем “, два малі ігрові поля ,фішки у вигляді шахової фігури коня ,аркуші паперу ,ручки ,зміст завдань для учасників гри .Гра буде цікавою для дітей різних вікових груп .
    64 .Гра “П’ять на п’ять “.
    Ігрове поле багаторазового використання оформляють таким чином :на ватмані зображують квадрат 5х5 (7х7 ).Нумерують кожну клітинку ,крім клітинок середньої лінії по горизонталі ,в якій буде вписано вихідне слово гри .Під кожною колонкою по вертикалі записано ,з якої галузі знань (теми )гравці отримають завдання, якщо впишуть літеру саме в цю колонку :музика ,театр ,література .спорт ,географія ,природа (загадки-варіан- ти можуть бути різними ).Перед початком гри в середню лінію по горизонталі вписують вихідне слово з п’яти літер – іменник називного відмінку в однині (не власна назва ).Бажано ,щоб у слові було дві-три голосних літе- ри :ранок ,агрус ,слива .Вихідне слово для гри можуть запропонувати самі діти .Вони його можуть виявити, відгадавши запропоновану вчителем загадку (ребус ,шараду ).Перед початком вікторини протягом однієї хви- лини її учасники мають змогу продумати можливі варіанти ходів .У процесі гри команди по черзі утворюють нові слова ,додаючи до наявних на ігровому полі літер чи слів по одній літері .Нове утворене слово можна чи- тати зліва направо ,справа наліво ,згори вниз ,знизу вгору ,але не по діагоналі .Літери ,слова мають бути по- ряд – не через клітинку .Повторюватися в утворенні слів заборонено .Помічники ведучого записують на дошці всі слова ,утворені протягом гри .та кількість набраних командами балів . За правильну відповідь команда от- римує стільки балів ,скільки слів є в утвореному слові .Якщо команді хід зараховано (утворено нове слово ), але вона правильної відповіді на запитання не дала ,гравці отримують 1 бал і хід переходить до іншої команди. Гра триває доти ,доки в усі клітинки ігрового поля не буде вписано літери .Готуючись до гри ,треба підготува - ти зміст завдань для учасників ,ігрові поля ,варіанти вдалих вихідних слів ,кольоровий маркер для нанесення літер на велике ігрове поле .Для проведення гри можна використовувати класну дошку .
    65.Фантастичні тварини (гра-конкурс ).
    Конкурс доцільно проводити на закріплення вивченого про екологічні групи тварин ,звертаючи увагу на від-мінності в будові конкретних органів та систем ,які відбувалися під впливом певних умов середовища існуван- ня .Мета :сформувати чіткі уявлення про взаємозв’язки екологічних умов ,про середовище існування ,спосіб життя та анатомо-фізіологічні особливості тварин .Завдання для учнів :описати тварину ,умови її існування та особливості біології .Тварину бажано зобразити графічно .Необхідно обґрунтувати доцільність виникнення певних анатомо-фізіологічних особливостей у фантастичної тварини .До обговорення конкурсних робіт необ-хідно залучити увесь клас ,запропонувавши дати веселу та влучну назву фантастичній тварині ,спираючись на найяскравіші її особливості (зовнішність ,характер ,спосіб пересування тощо ).Підсумком такої гри може ста- ти виставка малюнків – портретів фантастичних тварин “Містер учнівських симпатій “ або “Міс учнівських фантазій “.
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:53 | Повідомлення # 21
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    66. “Машина часу “.
    Ігрові ролі – чотири екіпажі ,король ,чаклун .Екіпажі чотирьох “машин часу “ терплять аварію й потрапля- ють у минуле .Необхідно довести свою могутність і реальну користь своїх знань у королівстві ,куди вони пот-рапили .Завдання чаклуна – не випустити владу зі своїх рук ,очорнити прибульців .Король дає на підтримку наукових досліджень 100 дублонів ,їх необхідно розподілити між екіпажами залежно від перспективності нап-рямів їхньої діяльності .Король має право карати прибульців ,якщо вони будуть запідозрені у неправді .Пере- магає команда ,що отримала необхідну фінансову підтримку .Гра підходить для уроків узагальнення .
    67.Storytelling .
    Цікавий вид роботи на уроках іноземної мови .Створюють ідеальні умови для введення мовного матеріалу в контексті ,для ненав’язливого тренування у використанні лексичних одиниць ,граматичних структур ,розвитку навичок аудіювання .Перед початком оповіді вчитель вводить ключові слова .В процесі переказу історії ,казки він пропонує дітям завдання :
    - висловити свої припущення щодо того ,що станеться з героями далі ;
    - запитати ,як би діти почувалися на місці героїв у тій чи іншій ситуації .
    Перед початком переказу діти отримують картки з окремими словами і під час прослуховування піднімають свою картку ,щойно почують дане слово .Перевіряють розуміння прослуханого традиційно – за допомогою запитань .Використовують і такий прийом як розташування ключових речень у порядку розвитку подій в оповіданні .
    68.Homereading .
    У ході роботи з текстом звичайно багато уваги приділяють засвоєнню лексики й граматики .Можна запро-понувати різноманітні завдання під час роботи над кожним розділом книги :
    - зробити вибірковий переклад ;
    - виписати слова і вирази ,які виражають головну думку розділу ;
    - передати основний зміст одним реченням ;
    - виписати ключові слова для переказу ;
    - дібрати wortfamalie до слова ;
    - виписати з прочитаного розділу ,наприклад ,дієслова ,що означають різний спосіб пересування ,синоніми до дієслів ;
    - скласти детальний план ;
    - переказати прочитане за планом ;
    - описати малюнки до тексту і висловити свою думку про нього ;
    - оцінити вчинки героїв зі своєї точки зору ;
    - запропонувати різні варіанти розвитку подій ;
    - передати зміст розділу від імені різних героїв ;
    - прослухати уривок із тексту і сказати ,про кого ,або про що йдеться ,хто з героїв сказав ці слова ;
    - інсценувати уривок із розділу .
    69. “Квітка-семицвітка “.
    Використовують ,наприклад ,для закріплення прикметників ,які означають кольори предметів .Обладнання: ромашка з кольоровими пелюстками .Діти ,один за одним “зриваючи пелюстки “ ,називають колір .Якщо учень помилився ,всі пелюстки повертаються на місце ,і гра починається знову .За таким принципом організовують ігри “Кольоровий хвіст півника “,”Збери букет “,”Прикрась ялинку “,”Побудуй дім для Карлсона “(з різнокольо-рових цеглинок ).
    70. “Асоціативний конспект “.
    Учням пропонують намалювати або принести предмети ,які ,на їхню думку ,можуть символізувати певний етап життя письменника ,а потім прокоментувати свій вибір .
    71. Перегук .
    Учні отримують завдання :знайти відповідності між літературним твором та відомими шедеврами живопи- су або музики .
    72 .Фізичне доміно “Закінчити фрази “.
    Учням пропонують фрази ,які не мають закінчень .Самі закінчення окремо є ,але на інших аркушах .Учням потрібно якомога швидше правильно підібрати закінчення до цих фраз ( як підсумково-узагальнювальний урок ).
    73.Опитування – підсумок .
    Наприкінці уроку вчитель ставить запитання ,які спонукають до рефлексії уроку .Що на уроці було голов- ним ?Що нового дізналися сьогодні ?Чого навчилися ? Можливо ,думки учнів не збігатимуться .Важливо ,що вчитель одразу бачитиме ,наскільки результативним був урок .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:54 | Повідомлення # 22
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    74. “Склади задачу сам “.
    Учням пропонують ,користуючись довідниковою літературою ,скласти задачу та записати її у зошит .Потім учні ,які сидять за однією партою ,обмінюються зошитами і розв’язують задачу сусіда .Після розв’язання зно-
    ву обмінюються зошитами :”автор “перевіряє розв`язок своєї задачі .За кожну задачу ставлять три оцінки : пер- шу – за умову ,другу – за правильність розв`язку та розрахунків ,третю – за перевірку .В журнал виставляють середню оцінку .Такий вид роботи відкриває простір для творчості та пошуку й тому дуже цікавий для учнів .
    75. “Фізики – лірики “ .
    Учням пропонують оповідання ,в якому навмисно допущено помилки фізичного змісту .Діти на слух повин- ні їх помітити і вміти фізично обґрунтувати .Учням пропонують творчу роботу – написання творів-мініатюр та віршів на фізичну тематику .
    76. “Допоможи роззяві “.
    Записують формули ,в яких пропущено деякі фізичні величини .Учні повинні їх записати правильно .
    77. “Якби письменником (поетом )був я (читання з продовженням ).
    Рекомендовано тоді ,коли твір має трагічний кінець або інтригу .Дає змогу учням зняти стрес (наприклад , після читання оповідання В.Винниченка “Федько-халамидник “, П.Мирного “Морозенко “).
    78. Зустріч із літературними героями .
    Це рольова гра .Визначають учнів ,які гратимуть роль автора твору .Герої можуть поставити запитання авто- ру ,висловити своє ставлення до прочитаного .Ця форма роботи допомагає пізнати внутрішній світ героїв ,пе- рейнятися духом епохи .
    79. Доповнити афоризм .
    Пропонують на закріплення вивченої орфограми .Вчитель записує початок вислову знаменитої людини ,а потім шляхом запису розподільного диктанту діти записують у дві колонки слова ,в яких ,наприклад ,є подво- єння “нн” , і ті ,в яких його немає .Після повідомлення ключа (наприклад ,із других букв кожного слова )учні складають слова і продовжують вислів .
    80. Вибери правильний варіант .
    Вибрати з двох варіантів висловів (мовних штампів )правильний ,записати в контексті речення .
    81.Лінгвістичний експеримент “Позмагаймося з письменником “.
    Записати строфи з поезій відомих авторів (або прозових творів ) ,дібравши замість пропущених другорядних членів речення найбільш вдалі .
    82.Робота в динамічних (змінних )парах .
    Завчасно формують робочі пари учнів ,учитель на уроці роздає картки із завданнями і пропонує поміркува- ти та обмінятися думками в парі .Діти готують відповідь .Дозволено користуватися зошитами й підручниками. Кожна пара проговорює варіант відповіді .Хто з учнів краще знає матеріал ,допомагає тому ,хто його знає гір- ше .Наприклад ,під час вивчення теми “Україна за часів монголо-татарської навали “:
    Завдання 1 .Розкажіть про місце проживання монголо-татар .
    Завдання 2 .Що ви знаєте про хана Тимучина ?
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:55 | Повідомлення # 23
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    83.Урок-подорож .
    Урок-подорож перетворює учнів зі слухачів на “свідків “ та “учасників” подій .На таких ігрових уроках можна простежити активність учнів ,використати можливість краще і швидше запам’ятати факти ,інших історичних осіб .
    84 .”Павучки “.
    Один із видів структурно-логічної схеми .Застосовують для роботи над поняттям .Обводять його овалом , потім добирають ключові слова ,які характеризують ці поняття .Так утворюються “ніжки “ .”Павучки “вико-ристовують для усної зв’язної розповіді ,характеристики ,поняття тощо .
    85. Галерея літературних образів .
    Коли відбувається ознайомлення з творчістю письменника у 8-11-х класах ,4-6 учням дають завдання під-готувати монолог персонажа з певного твору цього автора .Пропонуються різні за тематикою та ідейним спря-муванням твори або представити якомога швидший діапазон творчості письменника .Ще кращий ефект справ- ляє обігрування монологів ,а учні хоч би частково “костюмуються “.
    86. “А я вважаю...”
    Коли вивчаються твори із гостро драматичними подіями ,які викликають неоднозначну оцінку 4-6 учням хвилин на 5-8 дають завдання (як у грі “LQ – Еврика “) ,наприклад ,1-й учень :доведіть за 30 секунд ,що Гриць Летючий – злочинець (“Новина “В.Стефаника ) ; 2-й учень :доведіть за 30 секунд ,що цей герой – жерт- ва обставин ;3-й учень :Летючий – злочинець ;4-й учень :Летючий – жертва часу .Відповідаючи ,учень почи- нає фразою “А я вважаю...”
    87. “Вірю – не вірю “.
    Учитель дає твердження ,а учень або пояснює його ,або спростовує .Наприклад :слова “зв’язок “треба пи- сати без апострофа ,тому що в ньому вжито два приголосних підряд .Ствердження неправильне , адже “з” – це префікс ,а літера “в” належить до кореня .Апостроф не пишуть ,коли обидві приголосні належать до кореня .
    88.Розгорнутий план відповіді на задану тему .
    Цей метод добре використовувати під час перевірки домашнього завдання ,щоб проконтролювати система-тичність підготовки учнів до уроку .Вчитель ділить клас на 6 варіантів – по рядах або за рівнем знань ,і кожно- му варіанту дає тему з домашнього завдання .За 10 хв .учень повинен написати розгорнутий план своєї відпо- віді.
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:56 | Повідомлення # 24
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    89.Порівняльна характеристика історичних подій .
    Під час вивчення історії України в 10-му класі можна застосувати цей метод для опрацювання тем ,що відо-бражають політику більшовиків у сфері культури в 20-30 рр. Учні працюють із текстом і заповнюють табли- цю .А потім роблять висновок .

    Галузь Здобутки Втрати
    90.Порівняльна характеристика за заданими параметрами .
    Дуже зручно застосовувати в 10-му класі під час вивчення теми “Країни Центральної та Південно-Східної Європи “.Країни вивчають парами ,за спільністю історичних доль :Угорщина і Румунія тощо (див таблицю ).

    Угорщина Румунія
    Утворення чи відновлення
    Уряд ,партійний склад
    Конституція
    Економічний розвиток
    Внутрішньополітичне становище
    Зовнішня політика
    Національні проблеми
    91. “Шифрований запис “.
    На політичній карті світу за даними координатами слід визначити країну (море),в яких розташована дана точ- ка ,і за першими літерами назв скласти слово чи фразу ,зашифровану вчителем .
    Приклад :тема “Атмосфера “
    10півд.ш.,75зах.д. – Перу ;
    20півн.ш.,57сх.д. – Оман ;
    40півн.ш.,57сх.д. – Греція ;
    55півн.ш.,150 сх.д. –Охотське море ;
    56 півн.ш.,10 сх .д. – Данія ;
    40півд.ш.,65зах.д. – Аргентина .
    Відповідь :погода .
    92. По порядку .
    Розставити міста в порядку збільшення кількості опадів ,які випадають за рік :Аден ,Владивосток ,Лондон, Новосибірськ .
     
    svitintДата: П`ятниця, 31.07.2009, 18:58 | Повідомлення # 25
    Полковник
    Група: Администраторы
    Повідомлень: 150
    Нагороди: 0
    Репутація: 0
    Статус: Offline
    93. “Конкурс імені Чуковського “.
    На дошці записані рими ,на які слід написати вірш .Не обов’язково використовувати всі пари слів ,можна також міняти праву частину рими на свою ,не змінюючи лівої .Приклад :град – виноград ,мусон – сон ,вітер – на світі (географія ).
    94 .Портрет .
    Найкраще цю форму роботи застосовувати на уроках узагальнення вивченого матеріалу .Вчитель зачитує твердження ,в якому описово подано відомості про рослину ,тварину (біологія ),історичну особу (історія ).Уч- ні намагаються впізнати об’єкт ,особу .Якщо це не вдається ,вчитель зачитує друге твердження ,яке містить більш точну інформацію ,про об’єкт ,історичну особу .Третє твердження містить таку інформацію ,що не впіз- нати згадуване не можна .Цю форму роботи можна використовувати під час нетрадиційних уроків-змагань.
    Приклад: 1.Морський житель ,має тіло ,схоже на ракету .
    2.У нього десять щупалець ,два з яких довші ,ніж інші .
    3.Він розвиває швидкість до 70 км /год. (Кальмар).
    95. Математична розминка .
    На дошці записано числа .Вчитель ,вказуючи на числа ,називає усно дію ,яку необхідно виконати між числа- ми .Вправи готують із кількох дій .Результатів проміжних дій учні не називають ,запам’ятовуючи їх ,а відпо-відають наприкінці прикладу .Називаючи кожен свою відповідь ,вони повинні обґрунтувати й пояснити засто-соване правило .Ця форма роботи сприяє розвитку пам`яті ,формуванню навичок швидко виконувати обчис- лення ,знайти і свідомо виправити помилки у відповіді .
    Наприклад :
    1. ; ;416 ;16 ;100;2; 11 . 2. ; ; ;999;0,23.
    - спільний знаменник (1000) - вибрати більший дріб ,скоротити ( )
    - відняти (584) - додати (1)
    - додати (600 ) - додати (1000)
    - поділити (6) - помножити на результат піднесення до
    - піднести до степеня (36) степеня (1000 0,008)=8
    - помножити (396)
    96.Картки – смужки.
    Вчитель роздає учням картки-смужки із вправами на 1 – 2 дії й чисті смужки для відповідей .Виконують вправи усно ,записують тільки відповіді ,з певним терміном виконання .Картки вчитель готує на 10-15 варіан- тів ,із розрахунку використання їх двічі або тричі .Учні можуть проаналізувати помилки ,а наступного разу розв’язати аналогічні приклади правильно і швидше .Приклади карток-смужок :
    Тема :Дії з дробами ,(5-й клас ): Тема :Дії з дробами ,(6-й клас ) :
    0,35 +0,65 ; ;
    1 – 0,43 ; ;
    1 – 5/9 ; ( 1 - );
    (7,88 – 0,88 )24 =7 ;
    73 ,52 – 3,2 ; (0,7)2= 4,5 ;
    3/10 від 50 . ( )  8 .

    97. “Доміно “
    Ця дидактична гра дозволяє під час контролю знань повторити матеріал декілька разів ,тим самим краще за-своїти його .Клас поділяється на групи .Кожній групі пропонують комплект математичного доміно різної складності .”Доміно “ – це прямокутні картки .Вони розділені посередині вертикальною лінією .На одній по- ловині написано арифметичний або алгебраїчний вираз ,а друга половина порожня або містить аналогічний вираз ,але не рівний першому .Двочлен або тричлен (чи їх добуток ),тотожний першому виразу ,учні повинні знайти на іншій картці :їх треба викласти так ,щоб тотожні вирази опинилися поруч .Доміно вважається роз- кладеним тільки тоді ,коли всі картки використано ,а якщо картки не тотожні ,значить учні припустилися по-милки і її треба знайти .(Можна користуватися підручником звернутися по допомогу до вчителя ).

    (в – 9 )

    в – 18в +81 (9 +в)

    81 +18в +в 81 - в

    (в – 9 )(в + 9)

    в - 81
    98 . “Третій зайвий “.
    Учням дають три поняття (терміни ,географічні назви ,імена історичних діячів ).Діти мають визначити , яке з поданих понять зайве .
    Приклад :
    1.Індія ,Єгипет ,Індостан .
    2.Ганг ,Дарій ,Інд .
    3.Бавовник ,раджа ,рис .
    4.Арії ,джунглі ,перси .
    99. “Пароль “.
    З метою швидкого залучення учнів до роботи можна об`єднати організаційний момент уроку з грою .При-вітавшись ,учитель не пропонує всім учням сісти ,а просить кожного назвати ,не повторюючись(ланцюжком – один за одним ) ,суттєве для матеріалу попереднього уроку слово (словосполучення ) – своєрідний пароль .

    Матеріали взяті :
    Газета “Завуч “ : 99 форм роботи на уроці .- №33 ,2004р.

     
    Форум » МЕТОДИЧНА СКАРБНИЧКА » ДОПОМОГА ПЕДАГОГУ » 99 МЕТОДИЧНИХ ЗНАХІДОК (Методичні рекомендації)
    Сторінка 2 з 2«12
    Пошук:

    Copyright MyCorp © 2016